Tietoa meistä

JÄSENTIEDOTE 2024

Lopen Seniorit on perustettu 10.5.1983 KOP:n kokoushuoneella. Yhdistyksen nimeksi tuli silloin Lopen kansallinen eläkeläisseura ry. Myöhemmin nimi muutettiin Lopen kansalliset seniorit ry, nykyisin yhdistyksen nimi on Lopen Seniorit ry.

Vuosi 2023 on vilahtanut vauhdilla ohi ja voi ehkä sanoa, että yhdistys saavutti tänä vuonna upeat 40-vuotta. Maamme tilanne on haastava niin taloudellisesti kuin myös Euroopassa myllertävän sodan vuoksi, ja vuosi 2024 vaatii varautumista yllättäviin yhteiskunnallisiin muutoksiin. Suomen väestö
ikääntyy nopeaa tahtia, ja eliniänodote kasvaa. Toivotaan, että ikäystäväl- lisesssä Suomessa meistä pidetään jatkossakin hyvää huolta ja kuunnellaan, huomioidaan senioreiden tarpeet.

Nyt on kuitenkin aika katsoa hieman taaksepäin ja todeta, että vuosi 2023 oli aktiivista aikaa.
* Tammikuussa kuukausi tapaamisessa mietimme tulevaa vuotta.
* Helmikuussa kävimme Sajaniemen Taidemäellä kylälounaalla.
* Maaliskuussa Hämeenlinnan teatteri, ”Parasta ennen”, ja Aamukahvit Timo Heinosen
vaalikahvilassa
* Huhtikuussa pankkimuseo vierailu Helsingissä ja piirin kevätkokous Kaunisniemessä, jonka
järjestäjänä oli Lopen Seniorit ry.
* Toukokuussa vierailu SAKO Oy:lle ja nuotiokahvit Luutasuolla.
* Kesäkuussa liittokokous Savonlinnassa ja lounas Pelto-Seppälän tilalla.
* Heinäkuussa Lopen kesäteatteri.
* Elokuussa urheilupäivä ja luento ikäihmisten vaarat yhdessä Lopen kunnan ja muiden
eläkeläisyhdistysten kanssa.
* Syyskuussa piirin virkistyspäivä Pajulahdessa ja osallistuminen koululaisten Urheilupäivään
toimitsijoina yhdessä muiden eläkeläisyhdistysten ja Samoojien kanssa
* Lokakuussa Lopen Seniorit ryn 40-vuotta Kesijärven leirikeskuksessa ja vierailu Joutsen Oy:llä.
* Marraskuussa syyskokous Eerikkilän urheiluopistolla Tammelassa ja joululounas Sajaniemen
Taidemäellä.
* Joulukuussa KIVA kerho vietti Lucianpäivän merkeissä pikkujoulut arpojen kera.

Yhdistyksemme on puolueisiin kuulumaton, kansallisia perusarvoja kunnioittavien eläkeläisten etu- ja yhteistoimintajärjestö. Yhdistys kuuluu Hämeen kansalliseen senioripiiriin sekä valtakunnalliseen Kansalliseen senioriliittoon.

Voit nauttia jäsenyydestä rivijäsenen huolettomalla seniorimielellä tai osallistumalla aktiivisesti asioiden hoitoon. Yhdistyksessämme toimii nyt Kiva kerho, mutta suunnitteilla on muitakin kerhoja kysynnän mukaan. Teatterimatkoja, lounaita eri paikoissa ja muita tapahtumia ja kokoontumisia pyrimme järjestämään taas vuoden 2024  aikana.

Tapahtumista ja niiden muutoksista informoimme nettisivuillamme ja Loppi lehden seurapalstalla.

Tervetuloa joukkoomme !

Kokoontumisosoite on : Kuntala, Holvitie 4 Loppi